დედამიწის ცენტრისაკენ












გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი: ინგა თათელიშვილი
პირადი ნომერი: 60001074951
საგანი:    გეოგრაფია
სწავლების საფეხური/კლასი:   საბაზო–7 ბ
მოსწავლეთა რაოდენობა:    20
 სსსმ მოსწავლე : 1
გაკვეთილის თემა:  დედამიწის ცენტრისაკენ
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლეები გაეცნონ დედამიწის შინაგან აგებულებას.იმსჯელონ დედამიწის  შინაგან აგებულებაზე,დედამიწის ქერქის შედგენილობაზე და  მათი შესწავლის მეთოდებზე.
უნარი: ინფორმაციის შეკრება–დახარისხების,გააზრების, ანალიზის, სინთეზის, კვლევის, მსჯელობის, თანამშრომლობის, კომუნიკაციის,შეფასების, კავშირისების დადგენის,დასკვნების გამოტანის,თვალსაჩინოებზე მუშაობის უნარი.
გეო.VII.5.მოსწავლეებს შეუძლია მსჯელობა დედამიწის  შინაგან აგებებულებაზე









N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო/წთ
1
საორგანიზაციო საკითხები
მისალმების შემდეგ აღვრიცხავ მოსწავლეთა დასწრებას სასკოლო ჟურნალში.გავაცნობ
გაკვეთილის მიზანს, აქტივობებსა  და ამ აქტივობების  შესაბამის შეფასებისკრიტერიუმებს.
(Power Point )  საშუალებითსადაც გაწერილია გაკვეთილის მიზნები და შეფასების კრიტერიუმები
ვერბალური ახსნა და კომუნიკაცია
მთელი კლასი
საკლასო ჟურნალი,
კომპიუტერი
პროექტორი


5წთ
2.
„ასოციაციური რუკა“
მოსწავლეებს დაფაზე ვუწერ სიტყვას „დედამიწა“ და  ვეუბნები  კონკრეტული თემის ფარგლებში  გაიხსენებენ რაც იციან დედამიწის შესახებ.იდეებისა და ვარაუდების ამოწურვის შემდეგ მოსწავლეებს დავუსვამგეოგრაფიულ კითხვას:  რა არის ჩვენს ქვევით რომელზეც  ჩვენ ვცხოვრობთ?  მოსწავლეები გამოთქვამენვარაუდებს.
ვარაუდების ამოწურვის შემდეგ ვეუბნები,რომ ამ კითხვაზეპასუხის გასაცემად დაგვეხმარება სახელმძღვანელო და მასში არსებული წყაროები.
გონებრივი იერიში
მთელი კლასი
დაფა,მარკერი
6წთ
3.
ტექსტის კითხვა
მოსწავლეებს ვაძლევდავალებას წაიკითხონ–გვ. 78.თემა 19 „დედამიწის
ცენტრისაკენ“
მოსწავლეები კითხულობენ წიგნში არსებულ ტექსტს „დედამიწის ცენტრისაკენ“
წიგნზე მუშაობა
ინდივიდუალური
სახელმძღვანელო
5წთ
4.
ჯგუფებში მუშაობისთვის
მოსწავლეებს ვყოფ ექვსკაციან ჯგუფებად (სულ  3 ჯგუფი)–მოსწავლეებს ვთხოვგაითვალონ ერთიდან სამამდე და დაჯგუფდნენ.მოსწავლეები გაითვლიან  დადაჯგუფდებიან.
თითოეულ ჯგუფს  ეძლევა დავალება



I  ჯგუფი
„დედამიწის შინაგანი აგებულების“ შემსწავლელ ექსპერტთა  ჯგუფი
დავალება:წაკითხულიტექსტის, ეკრანზე წარმოდგენილი სლაიდის(„დედამიწის შინაგაი აგებულება“), სახელმძღვანელოში ნახ.19.1 მიხედვით შეისწავლონ და გამოიკვლიონ„დედამიწის შინაგანი აგებულება“.შესრულებული დავალება წარმოადგინონ პრეზენტაციის  სახით
II  ჯგუფი
„დედამიწის ქერქის“შემსწავლელ ექსპერთთა ჯგუფი დავალება: ტექსტისადა  ტექსტის, ეკრანზე წარმოდგენილი სლაიდის (დედამიწის შინაგაი აგებულება), და ნახ.19.2 მიხედვითშეისწავლონდა გამოიკვლიონ დედამიწისქერქის აგებულება და შესრულებული დავალებაწარმოადგინონ პრეზენტაცია სახით.
IIIჯგუფი
ექსპერტთა ჯგუფები,
დავალება: გამოიკვლევენ და შეიწავლიან ხერხები,მეთოდები და ხელსაწყოებს ,რომლითაცშეისწავლიან დედამიწის შინაგანი აგებულებას.
ექსპერტებს ეძლევა დავალება ტექსტისა და ნახ.19.3 და ნახ19.4 მიხედვით შეისწავლონ ის ხელსაწოები და მათი მუშაიბის მექანიზმები რომლითაც შეისწავლიან დეამიწის შინაგან აგებულებას.  შესრულებული დავალება წარმოადგინონ პრეზენტაციის სახით.
ჯგუფები მიცემულ  დავალებებს ასრულებენ ფლიპჩატებზე და ემზადებიან პრეზენტაციისათვის.
სსსმ მოსწავეს ჯგუფთან ერთად მუშაობის დროს ვაძლევ ინდივიდუალირ დავალებას:ვაძლევ თაბახის ფურცელს,რომელზედაც გამოსახულია „დედამიწის შინაგანი აგებულების“მოდელი. მოსწავლე სახელმძღვანელოს გამოყენებით აფერადებს და აკეთებს წარწერას.  თითოეულ შრეს უწერს შესატყვის სახელწოდებას. შესრულებულს დავალებას ვამაგრებ კედელზე











თანამშრომლობითი სწავლება

































მოდელზე მუშაობა











ჯგუფური სამუშაო


































ინდივიდუალური











კომპიუტერი–ვიზუალური მასალა,სახელმძღვანელო და მაში არსებული წყაროები,ფლიპჩატები,მარკერები.

































თაბახის ფურცელი რომელზედაც გამოსახულია „დედამიწის შინაგანი აგებილების მოდელი“
ფერადი ფანქრები



2წთ









5წთ
5.
პრეზენტაცია
ჯგუფური მუშაობის დროის ამოწურვის შემდეგ ვთხოვ თითოეულ ჯგუფს წარადგინონ ნამუშევრები კლასის წინაშე(თითოეულ ჯგუფს პრეზენტაციისთვის ეძლევა 3 წთ)
ანალიზის მეთოდი

მთელი ჯგუფი/ ან ჯგუფის ლიდერები

მარკერი, ფლიპჩარტი, მაგნიტური დაფა.

9წთ
6.
შეჯამება
კომპიუტერის ეკრანზე გამომაქვს შეკითხვები, რომელიც გათვლილია მაღალ სააზროვნო უნარებზე.(დანართი1) მოსწავლეები პასუხობენ
სინთეზის და შეფასების მეთოდი.
ქმედებაზე ორიენტირებული სწავლება 

მთელი კლასი
კომპიუტერი
პროექტორი
5 წთ
7.
შეფასება
განმსაზღვრელი და გამნამავითარებელი
მოსწავლეებს ვაძლევ განმსაზღვრელ  შეფასებას მათთვის წინასწარ ცნობილი კრიტერიუმების მიხედვით.
1.პრეზენტაცია, (დანართი2)
2.ჯგუფებში მუშაობა (დანართი3)
3.ჩართულობა
(დანართი 4)
გაკვეთილზე მიღებული ცოდნის დონის დასადგენად მოსწავლეებს ვაძლევ გასასვლელ ბარათებს
დანართი (5)
მოსწავლეები ავსებენ გასასვლელი ბარათი
კონსტრუქციული უკუკავშირი
ინდივიდუალური
თაბახის ფურცლები სადაც გაწერილია შეფასების კრიტერიუმები
5წთ
8.
საშინაო დავალებია
მოსწავლეებს ვაძლევ საშინაო დავალებასშექმნანპოსტერები ან პლასტილინისგან დაამზადონდედამიწის შინაგანი აგებულების მოდელი

მოდელის შექმნა
ინდივიდუალური

ფერადი ფანქრები,მარ
კერები,
თაბახის ფურცლები,
ფლიპჩატები პლასტილინი
3წთ











გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:

მოსწავლეები გაკვეთილის ბოლოს  მსჯელობენ დედამიწის  შინაგან აგებულებაზე,დედამიწის ქერქის შედგენილობაზე და  მათი შესწავლის მეთოდებზე. ანალიზებენ და ხსნიან თუ რაში გვჭირდება დედამიწის შინაგანი აგებულების ცოდნა.ქმნიან „დედამიწის შინაგანი აგებულების“ მოდელს.



შეფასება: –განმსაზღვრელი და განმავითარებელი (კონსტრუქციული უკუკავშირი)
მოსწავლეები გაკვეთილის პროცესში გამოყენებული აქტივობების შესაბამისად შეფასდებიან შემდეგი რუბრიკებით:
ჩართულობის რუბრიკა (დანართი  2)
პრეზენტაცია რუბრიკა  (დანართი 3)
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა   (დანართი 4)
გასასვლელი ბარათები (დანართი 5)

ხელმოწერა:

თარიღი: 29.11.2017


                                                                 





(დანართი 1)
მაღალ სააზროვნო უნარებზე გათვლილი გეოგრაფიული კითხვები:


1.    რატომ სწავლობენ დედამიწის შინაგან აგებულებას?
2.    რატომ იზრდება ტემპერატურა სიღრმის მატებასთან ერთად?
3.    როგორ ფიქრობ რატომ ვერ სწავლობენ მეცნიერები დეტალირად დედამიწის მანტიასა და ბირთვს?
4.    რა განსხვავებაა კონტინენტურ და ოკეანურ ქერქს შორის?
5.    რა განსხვავებაა ლითოსფეროსა და დედამიწის ქერქს შორის?
6.    როგორ ფიქრობთ,მართებულია თუ არა მსჯელობა „კონტინენტური ქერსის გავრცელება ხმელეთის ფართობს ემთხვევა?
7.    რატომ მიიჩნევენ მეცნიერები მანტიას დედამიწის ძირითად ნაწილად?












  ჩართულიბა (დანართი  2)

1
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის ხარისხი მაღალია.ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადებნებს ორატორს.
2ქულა
2
ადეკვატურად პასუხობს დასმულ შეკითხვებს.პასუხი გამყარებულია ფაქტებით. იჩენს ინტერესს თემისადმი, საჭირო კომენტარებითა და აზრის გამოთქმით.
2 ქულა
3
მკაფიოდ და გასააგებად აყალიბებს აზრს, უკავშირებს ნასწავლს ახალ მასალას.მოჰყავს სათანადო მაგალითები. იცის ტერმინოლოგია და ცნებები.
2 ქულა
4
მსჯელობს და ასახელებს პრობლემის გადაჭრის სავარაუდო გზებს. მოჰყავს მაგალითები.
2 ქულა
5
აკეთებს  ლიგიკურ დასკვნებს.  მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით.
2 ქულა









Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

კლასში განხორციელებული სოციალური პროექტი