კლუბის პირველი შეხვედრა
შემეცნებითი კლუბი „ევრიკა“
კლუბის სახელწოდება და შესაბამისი ატრიბუტიკა
კლუბის სახელწოდებაა“ევრიკა“
დევიზია „ეძიებდე...ჰპოვებდე…“
ლოგო :
ზოგადი დებულებები
სსიპ ქუთაისის #15 საჯაროს სკოლის შემეცნებითი კლუბი „ევრიკა“ დაფუძნებულია ამავე სკოლის მოსწავლეებისა და მათი პედაგოგის ინგა თათელიშვილის მიერ.ის არის სკოლის ბაზაზე ჩამოყალიბებული ორგანიზაცია, საერთო ინტერესებისა და მოტივაციების მქონე მოსწავლეთა გაერთიანება.
1.კლუბის წევრობა ნებაყოფლობითია. შემეცნებითი კლუბის წევრი შეიძლება გახდეს საჯარო სკოლის ნებისმიერი მოსწავლე, ის უნდა გაეცნოს წესდებასა და სამოქმედო გეგმას, მონაწილეობა მიიღოს მის ყოველდღიურ საქმიანობაში. კლუბის საქმიანობა გრძელდება ერთი წლით.
2. კლუბი მუშაობას წარმართავს ,,ზოგადიგანათლებისშესახებ” საქართველოსკანონით
3. კლუბი იქმნება სკოლის სახელმწიფო ქონების საფუძველზე და მის კონტროლს ახორციელებს დირექცია და სამეურვეო საბჭო,განათლების სამინისტროს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით
4. კლუბს აქვს წესდება, ლოგო, სლოგანი, ვებ–გვერდი ან გვერდი სოციალურ ქსელში
5. კლუბის მისამართია: ქალაქი ქუთაისი, რეზო თაბუკაშვილის ქუჩა #10 მე-15 საჯარო სკოლა.
დაარსების იდეა
ყოველიბავშვიინდივიდუალურია.თითოეულიმათგანივითარდებადასწავლობსსხვადასხვაგზითდასხვადასხვადონეზე.სხვადასხვასტრატეგიებიუნდაგამოიყენებოდესყველაბავშვისათვის,რათახელიშევუწყოთმათიშემეცნებითიუნარებისგანვითარებას.ხელიშეუწუო და გავაფართოვობავშვისწარმოდგენები, შეხედულებები, გამოცდილებასამყაროსშესახებ. საინტერესო და სახალისო გავხადო,მიეცითსაშუალებადაშეუქმენით საკუთარიიდეების, გრძნობების,ემოციებისსხვადასხვასაშუალებებითგამოხატვისპირობები.
შემეცნებითი განვითარება და ზოგადი ცოდნა აერთიანებს ოთხ ქვესფეროს,რომელთა შორის არის:
· ბუნებად ტექნოლოგია
- მოვლენებს შორის მიმართებების წვდომა.
ბუნება და ტექნოლოგია გულისხმობს ბავშვის უნარს, გაიგოს,შეიმეცნოს ფიზიკური გარემო, დააკვირდეს,გამოიკვლიოს, ჩაატაროს ექსპერიმენტები იმ პროცესებზე, რომლებსაც თვალსაჩინო შედეგი მოსდევს. გარემოს შესახებ ცოდნის შეძენით ბავშვი ინფორმაციას იღებს, ანალიტიკური და კრიტიკული აზროვნების განვითარება ბავშვს ეხმარება გამოსცადოს და გამოიყენოს მიღებული ცოდნა ასაკის შესაბამის პრაქტიკაში.
მოვლენებს შორის მიმართებების წვდომა რამდენიმე სხვადასხვა მიმართულებას მოიცავს. დროითი მიმართებებიგულისხმობს – როდის ხდება კონკრეტული მოვლენა? - წარსულში, აწმყოსა თუ მომავალში. ასევე მოვლენათა თანმიმდევრობას, ხანგრძლივობასა და თანხვედრას. სივრცითი მიმართებები გულისხმობს – საგანთა მდებარეობის აღქმას _ სად მდებარეობს კონკრეტული საგანი? ჩემსზევით, ქვევით და ა.შ. საგანთაურთიერთგანლაგებისაღქმასადაწარმოდგენას.მიზეზშედეგობრიობა გულისხმობს - საგნებისან მოვლენების დაკავშირებასერთმანეთთან, იმის გარკვევას, თურაიწვევსცვლილებას, რაზემოქმედებაგანაპირობებსმას.
კლუბის მიზანია:
· განათლების დონის ამაღლების ხელშეწყობა,მოსწავლეებისათვის ინფორმაციის მიწოდება, გამოცდილებისადა ინტერესების გაზიარება.
· საგანმანათლებლო ღონისძიებების (საჯაროლექციები, შემეცნებითი ფილმები,შეხვედრები, თემატურიექსკურსიები) ორგანიზება მოსწავლეთა ჩართულობით. რომ მოსწავლეთა შესაძლებლობები უკვალოდ არდაიკარგოს და მრავალფეროვანი სასკოლო ცხოვრება ჰქონდეთ.განვახორციელოთ სხვადასხვა აქტივობები
· შექმნას თავისუფალი გარემო,სადაც ახალგაზრდები შეძლებენ თავიანთი უნარების განვითარებას.
· თვითონ გააკეთოს აღმოჩენები გარემოსთან უშუალო ურთიერთობის შედეგად.
· მოსწავლეები სწავლობენ საკუთარი აზრის გამოხატვას და შემეცნების პროცესის მათთვის უფრო სახალისოგხდეს;
· მოაწყონ დებატები,რათა ხელს შუწყობს ანალიტიკური აზროვნების ჩამოყალიბებას. მოსწავლეებსგამოუმუშავოს ახალი, ორიგინალური იდეებით პრობლემის გადაჭრის გზების ძიების, მულტიდისციპლინურგარემოში მოქმედების, კომპლექსური
· პრობლემების ორიგინალურად გადაწყვეტის, დარგის უახლესი მეთოდებისადა მიდგომების გამოყენებისუნარები,
· ჩაუსახოს მოსწავლეებს რთული და არა სრული ინფორმაციის კრიტიკული ანალიზის,განვითარებისსტრატეგიულადდაგეგმვის, თვით შემეცნებისა და თვითგანვითარების გამოწვევები.
კლუბის წევრთა უფლება–მოვალეობანი:
1.კლუბი უფლებამოსილია, კანონმდებლობის დაცვით, განახორციელოს საქმიანობა, რომელიც ემსახურება კლუბის მიზნებსა და ინტერესებს.
2.კლუბის წევრი ვალდებულია იყოს კორექტული, ორგანიზებული, პატივი სცეს სხვის ნააზრევს, შესრულოს სამოქმედო გეგმით გათვალისწინებული მოთხოვნები.
3. კლუბის წევრი მონაწილეობს შემეცნებითი ფილმების ერთობლივ შერჩევაში და მონაწილეობს მის განხილვაში.
4. კლუბის წევრს უფლებამოსილება უწყდება პირადი განცხადების საფუძველზე, ასევე კლუბის საერთო კრების გადაწყვეტილებით.
კლუბის სტრუქტურა
კლუბი შედგება არანაკლებ 10 და არაუმეტეს 30 მოსწავლისა.კლუბის წევრები იკრიბებიან თვეში ორჯერ, გარდა არდადეგების პერიოდისა.შეხვედრის ადგილი განისაზღვრება საჭიროების მიხედვით( სკოლა, ბიბლიოთეკა, ღია ცის ქვეშ). შეხვედრის ხანგრძლივობა 1- 1.5-საათი.
კლუბს ჰყავს ლიდერი მოსწავლე, კურატორი მასწავლებელი, დამხმარე მშობელთა ჯგუფი.
ლიდერი მოსწავლე
არჩეულია მოსწავლეთა უმრავლესობით, ერთი წლის ვადით. ხელმძღვანელობს, ორგანიზებას უწევს კლუბის საქმიანობას, ეხმარება კურატორ მასწავლებელს, ანგარიშვალდებულია კლუბის წევრთა წინაშე.
კლუბის კურატორი მასწავლებელი
არის სკოლის პედაგოგი, მისი კურატორობა არჩევითი აქტივობაა. ლიდერ მოსწავლესთან ერთად, ერთი წლის განმავლობაში ხელმძღვანელობს კლუბს, ერთვება მის საქმიანობაში.
დამხმარე მშობელთა ჯგუფი
ერთი წლის განმავლობაში, საჭიროებისამებრ, ეხმარება ლიდერ მოსწავლესა და კურატორ მასწავლებელს, საკლუბო მუშაობის წარმმართვაში.
დამხმარე მშობელთა ჯგუფის წარმომადგენელთა შვილები კლუბის აქტიური წევრები არიან.
ლიდერი მოსწავლის ფუნქციები:
ა) აკონტროლებს კლუბის საქმიანობას
ბ) კურატორ მასწავლებელთან ერთად ატარებს სამუშაო შეხვედრებს კლუბის წევრებთან.
გ) ორგანიზებას უწევს საკლუბო მუშაობის საქმიანობის ამსახველი ფოტო–ვიდეო და ბეჭდური მასალების სოციალურ ქსელში განთავსებას, კურატორ მასწავლებელთან ერთად.
დ) სათანადო ინფორმაციას აწვდის კლუბის წევრებს.
კლუბის კურატორი მასწავლებლის ფუნქციები:
წლის განმავლობაში წარმართავს საკლუბო მუშაობას:
საკლუბო მუშაობის დაწყებამდე:
სკოლის ვებ– გვერდზე/სოციალურ ქსელში სკოლის გვერდზე/პირად ბლოგზე განათავსებს შემდეგ ინფორმაციას:
· კლუბის სახელწოდება და შესაბამისი ატრიბუტიკა;
· კლუბის წესდება;
· კლუბის სამუშაო გეგმა;
· განაცხადის ფორმა კლუბში გაწევრიანების მსურველთათვის
საკლუბო მუშაობის პერიოდში:
სკოლის ვებ–გვერდზე ან სოციალურ ქსელში სკოლის გვერდზე, ან პერსონალურ გვერდზე ეტაპობრივად ატვირთავს:
· საკლუბო აქტივობების ამსახველ ფოტო ან ვიდეომასალას
საკლუბო მუშაობის დასრულებისას:
წარმოადგენს:
· რეფლექსიას საკლუბო მუშაობაზე
ა) მოხერხდა თუ არა დასახული მიზნების მიღწევა;
ბ)რომელი აქტივობები წარიმართა გეგმის შესაბამისად;
რომელი ვერ განხორციელდა და რატომ?
გ)რომელ კომპონენტში იყო საკლუბო მუშაობა ყველაზე წარმატებული და რატომ?
დ)რა სარგებელი მიიღეს კლუბში გაწევრიანებულმა მოსწავლეებმა?
ე)რა საჭიროებს გაუმჯობესებას და როგორ?
ვ)მოხდა თუ არა მუშაობის პროცესში აქტივობების დამატება და ან მოდიფიცირება და რატომ?
ზ)რას გავითვალისწინებენ მომავალში მსგავსი საქმიანობის განხორციელებისას?
· მოსწავლეებისა და მშობლების შეფასებას
დასკვნითი დებულება
წინამდებარე წესდება ძალაში შედის კრების საერთო გადაწყვეტილებით ოქმის
შემეცნებითი კლუბ ,,ევრიკას “ სამოქმედო გეგმა
#
|
აქტივობები
|
შემსრულებელი
|
შესრულებისდრო
|
შენიშვნა
|
1.
|
კლუბის წესდების დასამოქმედო გეგმისგაცნობა. ლიდერიმოსწავლის არჩევა
|
კურატორიმასწავლებელი და მოსწავლეები
|
7 ნოემბერი2018 წელი
| |
2.
|
დედამიწის ისტორია
|
კურატორიმასწავლებელი
ლიდერიმოსწავლე,
მე-8 კლასისმოსწავლეები
|
21 ნოემბერი2018 წელი
| |
3.
|
ბერმუნდისსამკუთხედისსაიდუმლო
|
კურატორიმასწავლებელი
ლიდერიმოსწავლე,
მე-7 მე-8 კლასისმოსწავლეები
|
12 დეკემბერი
2018 წელი
| |
4.
|
ყველაზე დიდივარსკვლავისამყაროში
|
კურატორიმასწავლებელი,მე-8 კლასისმოსწავლეები დამსურველიმასწავლებლები.
|
26 დეკემბერი
2018 წელი
| |
5.
|
მარიანის ღრმულიახალი არსებებისაღმოჩენა
|
კურატორიმასწავლებელი,მე-8 კლასისმოსწავლეები
|
30 იანვარი2019 წელი
| |
6.
|
თხევადი წყალიმარსზე“ნასას“აღმოჩენა
|
კურატორიმასწავლებელი,მე-8 კლასისმოსწავლეები
|
13 თებერვალი
2019 წელი
| |
7.
|
მეცნიერებმა უცხოცივილიზაციააღმოაჩინეს
|
კურატორიმასწავლებელი,მე-8 კლასისმოსწავლეები
|
27 თებერვალი
2019წელი
| |
8.
|
აღმოშენებსრომლებსაც ვერხსნიან
|
კურატორიმასწავლებელი,მე-8 კლასისმოსწავლეები
|
20 მარტიწელი2019
| |
9.
|
ვერსიებიპირამიდებისსაოცრების შესახებ
|
კურატორიმასწავლებელი,მე-8 კლასისმოსწავლეები
|
3 აპრილიწელი2019
| |
10.
|
შავი ხვრელი-ყველაზე ამოუცნობიკოსმოსური გიგანტი
|
კურატორიმასწავლებელი,მე-8 კლასისმოსწავლეები
|
17 აპრილი
2019
| |
11.
|
როგორ გაჩნდასიცოცხლის ვაკუუმი.
|
კურატორიმასწავლებელი,მე-8 კლასისმოსწავლეები
|
1 მაისი
2019
| |
12.
|
10 ამოუხსნელიბუნებრივი ფენომენი
|
კურატორი მასწავლებელი, მე-8 კლასის მოსწავლეები
|
15 მაისი
2019
| |
13.
|
საინტერესო ამბები სამყაროში
|
კურატორი მასწავლებელი, მე-8 კლასის მოსწავლეები
|
29 მაისი
2019
| |
14.
|
კლუბის მუშაობის შეჯამება
|
კურატორი მასწავლებელი, მე-8 კლასის მოსწავლეები
|
5 ივნისი წელი
2019
|
Комментарии
Отправить комментарий