გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,გვარი: ინგა თათელიშვილი
საგანი:გეოგრაფია
სწავლების საფეხური/კლასი:საბაზო/ 7 ბ
მოსწავლეთა რაოდენობა:20
სსსმ მოსწავლე: 1
გაკვეთილის თემა: რელიეფი და რელიეფწარმომქმნელი ფაქტორები.
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლე გაეცნოს რელიეფსა და რელიეფის ფორმებს.ახსნას დედამიწის შინაგანი (ენდოგენური) და
გარეგანი(ეგზოგენური )ძალები. დაუკავშიროს
რელიეფის ფორმები რელიეფწარმომქმნელ ძალებს.
უნარები:ინფორმაციის შეკრება–დახარისხების,გააზრების, ანალიზის,
სინთეზის, კვლევის, მსჯელობის, თანამშრომლობის, კომუნიკაციის,შეფასების, კავშირის დადგენის,დასკვნების
გამოტანის,თვალსაჩინოებზე მუშაობის უნარი.
გეო.VII.5.მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა დედამიწის შინაგან აგებულებაზე.
გეო.VII.6.მოსწავლეს შეუძლია დაუკავშიროს
რელიეფის ფორმები რელიეფწარმომქმნელ პროცესებს.
N
|
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო/წუთი
|
1.
|
საორგანიზაციო საკითხები
ვესალმები მოსწავლეებს.მისალმების
შემდეგ აღვრიცხავ მოსწავლეთა დასწრებას
სასკოლო ჟურნალში.გავაცნობგაკვეთილის
მიზანს, აქტივობების და ამ აქტივობების შესაბამის
შეფასების კრიტერიუმებს Power Point-ისმეშვეობით სადაც გაწერილია გაკვეთილის მიზნები
და შეფასების კრიტერიუმები
|
ვერბალური ახსანა
|
მთელი კლასი
|
საკლასო ჟურნალი.
კომპიუტერი
პროექტორი
|
5 წთ
|
2.
|
წინარე
ცოდნის გააქტიურება
მოსწავლეებს საშინაო დავალების შესრულების ხარისხის
დასადგენად დავუსვამკითხვებს:
1. ლითოსფეროს რომელი ფილების საზღვარზე მდებარეობს
საქართველო?
2.რა პროცესებს იწვევს საქართველოში ფილების შეჯახების ადგილზე მდებარეობა?
3.დავასახელოთ საქართველოს რელიეფის ფორმები.
მოსწავლეები პასუხობენ შეკითხვებს.კითხვების დასრულების შემდეგ ახალი მასალის გაცნობის
მიზნით
მოსწავლეებს ვუჩვენებ ჩემს მიერ (Power Point)-ში შექმნილ
რესურს და ვესაუბრები„რელიეფსა და რელიეფწარმომქმნფაქტორებზე“(მინი
ლექცია)
|
კითხვა-პასუხი
მინი ლექცია
|
მთელი კლასი
|
კომპიუტერი
პროექტორი
|
6 წთ
|
3.
|
ტექსტის კითხვა
მოსწავლეებს ვაძლევდავალებას წაიკითხონ–გვ. 86-88.თემა 22 „რელიეფი და რელიეფწარმომქმნელი
ფატორები“
მოსწავლეები კითხულობენდა გაეცნობიანტექსტს„რელიეფი
და რელიეფწარმომქმნელი ფატორები“
|
წიგნზე მუშაობა
|
ინდივიდუალური
|
სახელმძღვანელო
|
5წთ
|
4.
|
ჯგუფებში მუშაობისთვის
მოსწავლეებს ვყოფ ექვსკაციან ჯგუფებად (სულ 3 ჯგუფი)–მოსწავლეებს ვთხოვგაითვალონ ერთიდან სამამდე და დაჯგუფდნენ. მოსწავლეები გაითვლიანდა
დაჯგუფდებიან.
მოსწავლეებს ვაძლევ მკაფიო ინსტრუქციასაქტივობა
3-2-1-ის შესახებ.განვუმარტავ,რომ
სლაიდზე წარმოდგენილი და ნანახი რელიეფისფორმების,წაკითხულ
ტექსტსა და სახელმძღვანელოს წყაროებზე დაყრდნობითშეასრულონ
დავალებები:
განმართონ ჯგუფისათვის სასურველი 3 ახალი ტერმინი ან ცნება
ჯგუფისათვის სასურველი 2 რელიეფის ფორმა დაუკავშირეთ რელიეფწარმომქმნელ
ძალებს
წარმოადგინონ 1გეოგრაფიული შეკითხვა,რომელიც ჯგუფს -თემის ირგვლივ ჩამოუყალიბდათ.
მოსწავლეებს ვაწვდითაბახის ფურცლებს სადაც
გაწეილია შესასრულებელიაქტივობაის 3,2,1-ისდავალებები.
მოსწავლეები ჯგუფებში ფლიპჩატებზე ასრულებენ საპრეზენტაციოდ დავალებებს
სსსმ
მოსწავლეს ჯგუფებთან ერთად
მუშაობის დროს ვაძლევინდივიდუალურ დავალებას.
ვურიგებ ფოტოებს და ვთხოვ მიუწეროს თუ
რომელი რელიეფის რომელი ფორმააწარმოდგენილი.
|
თანამშრომლობითი სწავლება
გამოცნობა
|
ჯგუფების ორგანიზება
სსსმ მოსწავლე
|
სახელმძღვანელო და მაში არსებული წყაროები,ფლიპჩატები,მარკერები.
ფოტოები
|
2 წთ
5წთ
|
5.
|
პრეზენტაცია
ჯგუფური მუშაობის დროის ამოწურვის შემდეგ ვთხოვ თითოეულ ჯგუფს წარადგინონ ნამუშევრები კლასის წინაშე(თითოეულ
ჯგუფს პრეზენტაციისთვის ეძლევა 3 წთ)
|
ანალიზის მეთოდი
|
ჯგუფები
ან ჯგუფის ლიდერები
|
მარკერი, ფლიპჩარტი, მაგნიტური დაფა.
|
9 წთ
|
6.
|
კომპიუტერის
ეკრანზე გამომაქვს სადუსკუსიო შეკითხვებირომელსაც
გათვლილია მაღალ სააზროვნო უნარებზე.
·
რატომ არის დედამიწის რელიეფი არაერთგვაროვანი?
·
თქვენი
აზრით, რომელი ძალები-შინაგანი თუ გარეგანი ძალები ახდენს უფრო დიდ ზემოქმედებას
რელიეფის ფორმირებაზე?
·
რა როლს ასრულებს ადამიანი
რელიეფის ფორმირების როცესში?
მოსწავლეებიერთვებიანდისკუსიაში,მსჯელობენ,
აფასებენ დაგამოაქვთ
არგუმენტირებუიდასკვნები.
|
დისკუსია
|
მთელი კლასი
|
კომპიუტერი
პროექტორი
|
7 წთ
|
7.
|
შეფასება: გამმსაზღვრელი და
განმავითარებელ
მოსწავლეებს ვაძლევ შეფასებას მათთვის წინასწარ ცნობილი კრიტერიუმების მიხედვით.
1.პრეზენტაცია, (დანართი1)
2.ჯგუფებში მუშაობა (დანართი2)
3.ჩართულობა
(დანართი 3)
|
კონსტრუქციული უკუკავშირი
|
იდივიდუალური
|
თაბახის ფურცლები სადაც გაწერილია შეფასების კრიტერიუმები
|
4წთ
|
8
|
საშინაო დავალება
მოსწავლეებს ვაძლევდავალებას კიდევ ერთხელ
წაიკითხონ–გვ. 86-88.თემა 22 „რელიეფი და რელიეფწარმომქმნელი ფატორები“.
მოიპოვონ ინფორმაცია იმ გეოგრაფიული კითხვების ირგვლივ,რომელიც ჯგუფს
აქტივობა 3,2,1 ბოლოს ჩამოუყალიბდათ.
|
ინფორმაციის მოპოვებისა და დახარისხების მეთოდი
|
ინდივიდუალური
|
სახელმძღვანელო.
ინტერნეტ რესურსი,
„დიდი საბავშვო ენციკლოპედია“
|
2წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მოსწავლეებმა იციანრა არისრელიეფი
და რელიეფის ფორმები. ხსნიან დედამიწის
შინაგან (ენდოგენურ) და გარეგან (ეგზოგენურ )ძალებს. უკავშირებენრელიეფის ფორმებს რელიეფწარმომქმნელ ფაქტორებს.
შეფასება: განმსაზღვრელი
და განმავითარებელი (კონსტრუქციული უკუკავშირი)
მოსწავლეები გაკვეთილის
პროცესში გამოყენებული აქტივობების შესაბამისად შეფასდებიან შემდეგი რუბრიკებით:
ჩართულობის რუბრიკა (დანართი
1)
პრეზენტაცია რუბრიკა (დანართი
2)
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
(დანართი 3)
ხელმოწერა:
თარიღი:
7.12.2017
ჩართულიბა
(დანართი 1)
1
|
საგაკვეთილო
პროცესში ჩართულობის ხარისხი მაღალია.ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადებნებს
ორატორს.
|
2ქულა
|
2
|
ადეკვატურად
პასუხობს დასმულ შეკითხვებს.პასუხი გამყარებულია ფაქტებით. იჩენს ინტერესს
თემისადმი, საჭირო კომენტარებითა და აზრის გამოთქმით.
|
2
ქულა
|
3
|
მკაფიოდ
და გასააგებად აყალიბებს აზრს, უკავშირებს ნასწავლს ახალ მასალას.მოჰყავს
სათანადო მაგალითები. იცის ტერმინოლოგია და ცნებები.
|
2
ქულა
|
4
|
მსჯელობს
და ასახელებს პრობლემის გადაჭრის სავარაუდო გზებს. მოჰყავს მაგალითები.
|
2
ქულა
|
5
|
აკეთებს ლიგიკურ დასკვნებს. მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია
ფაქტებით.
|
2
ქულა
|
პრეზენტაციის შეფასების
რუბრიკა (დანართი 2 )
კრიტერიუმები
|
8-10 ქულა
|
6-7 ქულა
|
3-5 ქულა
|
1-2 ქულა
|
სათაურთან თემასთან შესაბამისობა
|
შეესაბამებასათაურს,
საკითხიზუსტადდაამომწურავადარისგადმოცემული;
იყენებსშესაბამისტერმინოლოგიას; კარგადაქვსორგანიზებული (შესავალი, ძირითადინაწილი,
დასკვნა).
|
მსჯელობს,
მაგრამთხრობისასდარღვეულიალოგიკურიბა.თხრობის აკლია რომელიმეელემენტი (შესავალი, ძირითადინაწილი,
დასკვნა).
|
საკითხიარ არის სრულადგადმოცემული;
ტერმინოლოგიას ვერ ფლობს. აკლიაორგანიზებულობა
|
პრეზენტაციაარშეესაბამებასათაურს.
ტერმინოლოგიაარარისგამოყენებული, არარისორგანიზებული
|
არგუმენტები,პარალელები
|
მსჯელობსარგუმენტირებულად,დამაჯერებლად, მოჰყავს ციტატები, ავლებს პარალელებს.
გამოთქვამს ვარაუდებს.
|
მსჯელობაჩანს,
მაგრამარისრამდენიმეარსებითიშეცდომა, არავლებსპარალელებს.
უჭირს ვარაუდების გამოთქმა.
|
პასუხიმოიცავს წაკითხულიინფორმაციის გაუაზრებელგამეორებას; იშვიათადამჟღავნებსკრიტიკულაზროვნებისუნარს.
|
პრეზენტაციაარშეესაბამებასაკითხს,
გადმოცემულისაკითხებიარსებითადმცდარია; პრეზენტაცია ძალზებუნდოვანიდაარაინფორმაციულია
|
რეგლამენტი, საკომუნიკაციო უნარები
|
იცავსრეგლამენტს,
ფლობსსაკომუნიკაციოუნარებს (ჟესტიკულაცია, ხმის ტემბრი,აუდიტორიის ფლობა)
|
უჭირსაუდიტორიისყურადღებისმიპყრობა,
ვერიცავს
რეგლამენტს.
|
ვერამყარებსკონტაქტსაუდიტორიასთან,
|
არიცავსრეგლამენტს.
|
ჯგუფური მუშაობის
შეფასების რუბრიკა (დანართი 3 )
კრიტერიუმი
|
10–8
|
7–6
|
5–3
|
1–2
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს მიზნის გააზრება
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი გააცნობიერა
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ
გააცნობიერა
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად ვერ
გააცნობიერა
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
|
სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო,
ჯგუფის წევრებს შორის ფინქციები სწორად და თანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო ორგანიზებული იყო, მაგრამ
ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო ნაწილობრივ იყო ორგანიზებული
და ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო არ იყო ორგანიზებული. ჯგუფის
წევრებს შორის ფუნქციები არ განაწილებულა
|
აზრთა გაზიარების უნარი
|
გააჩნიათ საუკეთესო აზრთა გაზიარების
უნარი
|
საკმარისად გააჩნიათ აზრთა გაზიარების უნარი
|
ნაწილობრივ გააჩნიათ აზრთა გაზიარების
უნარი
|
არ გააჩნიათ მოსმენისა და აზრთა გაზიარების
უნარი
|
დროის ლიმიტი
|
საუკეთესოდ იცავენ დროის ლიმიტს
|
საკმარისად იცავენ დროის ლიმიტს
|
უჭირთ დროის ლიმიტის დაცვა
|
ვერ იცავენ დროის ლიმიტს
|
თანამშრომლობა
|
ჯგუფის ყველა წევრი იყო აქტიური და
სამუშაო ნაყოფიერი. ჯგუფის წევრებს შორის იყო პოზიტიური და საქმიანი ურთიერთობა
|
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური,
ჯგუფის წევრებს შორის ძირითადად პოზიტიური ურთიერთობა იყო
|
მხოლოდ ერთი–ორი მოსწავლე აქტიურობდა.
ჯგუფის აქტიურ წევრებსა და პასიურ წევრებს შორის ზოგჯერ ურთიერთობა იძაბებოდა
|
ჯგუფის წევრები არ აქტიურობდნენ,
ჯგუფის წევრებს შორის არ შეინიშნებოდა თანამშრომლობითი გარემო.
|
Комментарии
Отправить комментарий