სადამრიგებლო კლასი


                                   პროექტის     გეგმა

პროექტის  ვტორი : სსიპ ქალაქ  ქუთაისის N15 საჯარო სკოლისროსკოლის მასწავლებელი და ამავე დროს მე-6ა კლასის ხელმძღვანელი–ინგა თათელიშვილი                                                                                                                                                                                   
პროექტის სახელწოდება„სპორტი ჩემს ცხოვრებაში“
პროექტის განხორციელების ვადები:    15 .10 .2018 - 26.10.2018
პრობლემის  აქტუალობა: კლასის დამრიგებელი სკოლის ცხობრებაში მნიშვნელობანი ფიგურაა. ჩემი მიზანია ხშირი ურთიერთობა მქონდეს მოსწავლეებთან, ვიყო მათი მრჩეველი და ამღზრდელი, ხშირად მქონდეს მათან საქმიანი ურთიერთობები და ვეხმარებოდე მათ პრობლემების მოგვარებაში, ღირსეულ მოქალაქედ აღზრდაში. ხელი შეუწყო მოსწავლეებში ავტონომიურობას.  სადამრიგებლო საათის პროგრამის ერთ-ერთი  პრინციპია -აღზრდის მთლიანობა ,რაც გულისხმობს, ფიზიკურად და ფსიქიკურად ჯანსაღი მოქალაქის აღზრდას
კლასის საათზე საუბრისას, „რა მნიშვნელობა აქვს სპორტს თქვენს ცხოვრებაში“ გამოიკვეთა,რომ მოსწავლეები ნაკლებად იციან, სპორტის დანიშნულებას ადამიანთა ცხოვრებაში/
პროექტის მიზანი:  გაიცნობიერონ და გაიაზრონ სპორტის დანიშნულებას მათ ცხოვრებაში, რომ სპორტი ზრდის ადამიანის გამძლეობას, მოთმინებას, სხეულისა და სულის სიძლიერეს,აძლიერებს იმუნურ სისტემას,ამაღლებს განწყობას,ებრძვის დეპრესიას,ადამიანი ხდბა უფრო დაცული გარე სამუაროს ზემოქმედებისაგან,ადამიანი მოლარულად ძლიერდება და ნებისყოფა უმუშავდება.სპორტი აქციონ ცხობრების განუყრელ ნაწილად.
მოსწავლეებს გამოუმუშავდეთ კვლევა-ძიების, დაკვირვების, თამამშრომლობის, ურთიერთპატივისცემის, ერთმანეთზე მზრუნველობის,  ქცევის უნარ-ჩვევები.
პროექტის ამოცანები:
1.     მოსწავლეებთან ერთად პროექტის განხორციელების პროცესის დაგეგმვა , მონიტორინგისა და შეფასების პროცესის გაცნობა
2.     სპორტილი შეჯიბრებისთვის   საჭირო ქცევის წესების, ჩაცმულობისა და გადანაწილებული დავალებების საქმიანობის შესახებ ინფორმირება.
3.     საგანმანათლებლო აქტივობების დაგეგმვა;
4.     პროექტის მონიტორინგისა და შეფასების განხორციელება




მოსალოდნელი შედეგები:
·         გაიცნობიერონ და გაიაზრონ სპორტის დანიშნულებას მათ ცხოვრებაში და აქციონ ცხოვრების განუყოფელ ნაწილად
·         გამოიმუშაონ ჯანმრთელი ცხოვრების წესის უნარ-ჩვევები და ფიზიკური ვარჯიშის მიმართ ინტერესი
·         მოსწავლეები შეძლონ  სპორტულ შეჯიბრებებში   აქტიურ მონაწილეობას
·         ჩამოუყალიბოს მოზარდს უწყვეტი განვითარების, მთელი ცხოვრების განმავლობაში ახალი ცოდნისა და ჩვევების დამოუკიდებლად შეძენის უნარი, რათა შეძლოს საკუთარი შესაძლებლობებისა და სულიერი მიდრეკილებების ადეკვატურად  განსაზღვრა და ამის მიხედვით საზოგადოებრივ ცხოვრებაში საკუთარი ადგილის დამკვიდრება; მოზარდი მზად უნდა იყოს არჩევანი გააკეთოს მომავალი ცხოვრებაში.
·         მოსწავლეები ჩამოთვლიან, მათი აზრით,  პროექტის განხორსიელებისას კლასისთვის  საჭირო აქტუალურ საკითხებს,რომელთა გადაწყვეტაშიც თავად სურს მონაწილეობა და თანაკლასელებს  და დამრიგებელს  წარუდგენენ  ამ საკითხთა მოგვარების მისეულ გეგმას; 
·          ჯგუფები მოიპოვებენ ინფორმაციას ცნობილი სპორტცმენების შესახებ  წარუდგენენ და გააცნობენ თანაკლასელებს( pover-point)-ში მომზადებულ სლაიდებს .
·         მოსწავლეები გადაიღებენ სურათებს და  მოამზადებენ ვიდეორგოლებს, დაგეგმილი აქტივობების შესახებ და გააცნობენ შედეგებს   სკოლის საზოგადოებას.
·         მოსწავლეები გაიფართოვებენ თვალსაწიერს, გაეცნობიან ცნობილ სპორცმენებს და სპორტის სახეობებს და მონაწილეობას მიიღებენ სხვადასხვა სპორტულ შეჯიბრებებში. გამოუმუშავდებათ კვლევა-ძიების, დაკვირვების, თამამშრომლობის, ურთიერთპატივისცემის, ერთმანეთზე მზრუნველობის, სხვადასხვა შეჯიბრებების დროს ქცევის უნარ-ჩვევები.
·         მშობელთა ჩართულობა სპორტულ შეჯიბრებებში

მიზნობრი ვიჯგუფი: მე–7 ბკლასის მოსწავლეები
ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმიანობები:
ამოცანა:     მოსწავლეებთან ერთად პროექტის განხორციელების პროცესის დაგეგმვა, მონიტორინგისა და შეფასების პროცესის გაცნობა;  
აქტივობა 1.მოსამზადებელი სამუშაო, პროექტის მიზნებისა და ამოცანების გაცნობა/შეთანხმება მოსწავლეები , მშობლები დამრიგებელთან  ერთად. კლასის საათზე დასმული შეკითხვების შესახებ მსჯელობ და განსახორციელებელი პროექტის მიზანსა და აქტივობების დაგეგმვა. გაეცნობიან შეფასების კრიტერიუმებსა და მონიტორინგის სქემებს.
ამოცანა:      მოსწავლეების ინფორმირება - სპორტის სხვადასხვა აქტივობებში  საჭირო ქცევის წესების, ჩაცმულობისა და ინვენტარის მოძიება, გადანაწილებული დავალებებისა და  საქმიანობის შესახებ ინფორმირება.
აქტივობა 1. მოსწავლეებს ტრენინგები ჩაუტარდებათ  კლასის ხელმშღვანელისა და სპორტის მასწავლებლის  მიერ შემდეგ თემებზე:
1.       სპორტული  შეჯიბრებების დროს მისწავლეთა დაკომპლექტების წესი და ძირითადი ფუნქციები. შეჯიბრებების დროს საჭირო ქცევის წესების,მოსწავლის უფლებები და მოვალეობები შემუშავება და გაცნობა.
2.       მომოსწავლეთა და მშობელთა შორის  ფუნქციების გადანაწილება სურვილებისა და ინტერესების შესაბამისად და მის შესრულებაზე ვალდებულება,საკუთარი შესაძლებლობების         რეალიზების  შეფასება.

3.       შეჯიბრებების  დროს ჩაცმულობა და საჭირო აჭურვილობა.

ამოცანა:      საგანმანათლებლო აქტივობების დაგეგმვა;
ქტივობა 1.  დამრიგებლის - მოსწავლეთა ინფორმირება ადამიანის ცხოვრებაში სპორტის მნიშვნელობაზე
·         ცნობილი ადამიანების გამონათქვამები სპორტის შესახებ
·         ვიდეოკლიპების ჩვენება (საჭირო და აუცილებელი ვარჯიშები)
·         სპორტის გავლენა ადამიანის შრომისუნარიანობაზე და საქმიანობის შედეგებზე.


აქტივობა 2.  მოსწავლეები ჯგუფები მოიპოვებენ ინფორმაციას საყვარელი სპორტის ,საყვარელი სპორტცმენების, ქართველი  და მსოფლიოს  ცნობილ სპორტცმენებზე   წარუდგენენ და გააცნობენ თანაკლასელებს( pover-point)-ში მომზადებულ სლაიდებს.
აქტივობა 3. მოსწავლეები ამზადებენ ბუკლეტებსა  და სქემატურ რუკებს.
აქტივობა 4. კლასის დონეზე მოსწავლეთა მიერ მოხდება ინიციატივების გამოვლენა და  კლასის დამრიგებლის  დახმარებით   მნიშვნელოვან საკითხებზე ყურადღების გამახვილება, მოსწავლეთა შორის  ფუნქციები გადანაწილდება სურვილებისა და  ინტერესების  შესაბამისად . ძირითადი ფუნქციების შესაბამისი აღჭურვილობის და შესრულებაზე ვალდებულების გაცნობიერება,  საკუთარი შესაძლებლობების         რეალიზების შეფასება.  მათი ინიციატივები და გადაწყვეტილების  გზების შეთავაზება  იქნება გათვალისწინებული შეჯიბრებების  დროს.
აქტივობა 5. სპორტული შეჯიბრებები
აქტივობა 6. სპორტული მუზეუმის დათვალიერება



ამოცანა : პროექტის  მონიტორინგისა და შეფასების განხორციელება
აქტივობა 1. შუალედურად ერთხელ,  კვირის შემდეგ და პროექტის ბოლოს განხორციელდება  მონიტორინგი და შედეგების შეფასება. მონიტორინგს განახორციელებენ მოსწავლეები და მათი მშობლები   წარმოდგენილი სქემების შესაბამისად.

პროექტის განხორცილების რისკებისა და შესაძლო ხარვეზების გათვალისწინება
პროექტის განხორციელების დროს შეიძლება წარმოიშვას რისკები მაგ:მოსწავლეთა ავადმყოფობა.შესაბამისად ვითვალისწინებ ამ რისკებს და მზად ვარ ამ რისკების დაძლევისათვის.

















სამუშაო გეგმა                          

N
საპროექტო საქმიანობები
პასუხისმ გებელი პირი
1 დღ


2დღ

3დღ

4
დღ

5დღ

6დღ

7დღ

8 დღ

9დღ

10დღ

11დღ

1
მოსამზადებელი სამუშაოებიგანხორციელების, მონიტორინგისა დაშეფასების პროცესის დაგეგმვ
მასწავლებელი











2
ტრენინგი1
სპორტული  შეჯიბრებების დროს მისწავლეთა დაკომპლექტების წესი და ძირითადი ფუნქციები. შეჯიბრებების დროს საჭირო ქცევის წესების,მოსწავლის უფლებები და მოვალეობები შემუშავება და გაცნობა.














3
ტრენინგი 2
მოსწავლეთა და მშობელთა შორის  ფუნქციების გადანაწილება სურვილებისა და ინტერესების შესაბამისად და მის შესრულებაზე ვალდებულება,საკუთარი შესაძლებლობების         რეალიზების შეფასება.













4
ტრენინგი 3
შეჯიბრების  დროს ჩაცმულობა და საჭირო აჭურვილობა












5
შეხვედრა
მოსწავლეთა ინფორმირება ადამიანის ცხოვრებაში სპორტის მნიშვნელობაზე














6
მოსწავლეები ჯგუფები მოიპოვებენ ინფორმაციას საყვარელი სპორტის ,საყვარელი სპორტცმენების, ქართველი  და მსოფლიოს  ცნობილ სპორტცმენებზე   წარუდგენენ და გააცნობენ თანაკლასელებს( pover-point)-ში მომზადებულ სლაიდებს.












7
მოსწავლეები ამზადებენ ვიდეორგოლებს ბუკლეტებსა  და სქემატურ რუკებს.












8
საკლასო ინიციატივების გამოვლენა; რეკომენდაციების მომზადებ












9
სპორტული შეჯიბრებები












10
სპორტული მუზეუმის დათვალიერება












11
მონიტორინგი და შეფასება













პროექტის შეფასების კრიტერიუმები
) პროექტის შეფასება  მონაწილეთა   მიერ
თარიღი:
ჯგუფი:
ამოცანის განხორციელების  ვადა :
შინაარსობრივი  სამუშაო
მოვაგვარეთ:
მოცემულ ვადაში ჩვენ      შემდეგ სამუშაოს წარმატებით გავართვით   თავი:
 ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
წავაწყდით   დაბრკოლებებს:
მოცემულ დროში ჩვენ     შეგვექმნა სიძნელეები შემდეგი სამუშაოს    შესასრულებლად


ჩვენ ალბათ გვესაჭიროება –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ამისათვის ჩვენ      გადავწყვიტეთ –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ჯგუფში      თანამშრომლობა:
პროექტზე მუშაობის დროს ჯგუფში წამოიჭრა შემდეგიპრობლემები––––––––––
პრობლემების გადაჭრას შემდეგნაირად  შევეცადეთ ––––––––––––––––––––––––––
პრობლემა ამით :) მოგვარდა  ) არმოგვარდა
საჭიროებები:
ჩვენ      გვესაჭიროება –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––






) მოსწავლეებზე დაკვირვების  ცხრილი განხორციელებიპროცესში

დაკვირვების საგანი
კომენტარი
შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფებში

იყნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია

აგრძელებენ თუ არა მოსწავლეები მუშაობას გაკვეთილების შემდეგ

ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატიური და საქმიანი ხასიათი





) პროექტის შეფასების კითხვარი
 პროექტის დასახელება:
 პროექტზე მუშაობის ვადები:
 ჯგუფი: 
 საყვარელო მოსწავლეებო, იმისათვის რომ მომავალში პროექტზე მუსაობა გავაუმჯობესოთ , ჩემი დიდი სურვილია გავარკვიოთ , როგორ შეაფასებდით მას.
როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, ამ პროექტზე მუშაობით შენ რაიმე ახალი ისწავლე?
) ძალიან ბევრი ახალი რამ ვისწავლე;
)მე ახალი ისწავლე;
 ) მე ნაკლებად ვისწავლე ახალი;
 ) მე არაფერი მისწავლია ახალი;
 პროექტზე მუშაობისას როგორ შეიცვალა შენი ურთიერთობა ჯგუფის წევრებთან?
 ) ბევრად უკეთესი
 ) უკეთესი;
) დარჩა ისეთივე როგორიც იყო;
) ურიერთობა გაუარესდა.
შენთვის ნათელი იყო საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განსახორციელებლად და შედეგის მისაღწევად?
 ) სრულიად ნათელი იყო;
) ძირითადად ნათელი იყო;
) ნაკლებად ნათელი იყო;
) სრულიად გაურკვეველი იყო
ჩვენი პროექტის შედეგებით სრულიად კმაყოფილი ვარ:
) სრულიად ვეთანხმები;
 ) ვეთანხმები;
) ნაწილობრივ ეთანხმები;
) არ ვეთანხმები
განსაკუთრებით რას შეაქებდი ან გააკრიტიკებდი პროექტში?
 შექება :
კრიტიკა:


დიდი მადლობა დახმარებისათვის.






































Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

დედამიწის ცენტრისაკენ

კლასში განხორციელებული სოციალური პროექტი

კლუბის პირველი შეხვედრა